“Is decarbonisering een kans voor opkomende markten?” met een panel van vooruitstrevende denkers op ICOP

Londen en Denver

Janus Henderson Group plc (NYSE: JHG, ASX: JHG) kondigt aan dat het op de Investment COP (ICOP) van de klimaattop in Glasgow een panelevenement organiseert.

Het panel behandelt de vraag “Is decarbonisering een kans voor opkomende markten?”, en vindt  om 14.30 CET op maandag 8 november 2021 plaats in het Glasgow Hilton Hotel.

Tijdens het panel gaan deskundigen uit de hele wereld met elkaar in gesprek over de kansen en uitdagingen van decarbonisering in de sector van de financiële dienstverlening in opkomende markten.  Op basis van standpunten van wereldwijde bedrijven en overheden bespreken ze hoe kapitaalstromen naar opkomende markten kunnen worden geloodst zodat ze hun transitie met succes kunnen voltooien.  Ook wordt behandeld wat wereldleiders uit opkomende markten hebben toegezegd om de transitie van hun globale economie op wereldwijde schaal te stimuleren.

Het panel is een onderdeel van de Investment COP van de wereldklimaattop, een toonaangevend forum voor zakelijke en investeringsgerichte oplossingen voor klimaatverandering en een belangrijk randevenement van de klimaatconferentie van de Verenigde Naties (COP26) die in Glasgow plaatsvindt van 1 tot 12 november 2021.

Het panel wordt geleid door Paul La Coursière, Global Head of ESG Investments bij Janus Henderson, en het panel bestaat uit de volgende deelnemers:

• Francisco Javier López, onderminister van Energie van Chili
  • Nina Seega, Research Director aan het Cambridge Institute of Sustainable Leadership (CISL)
  • Krista Tukiainen, Head of Research, Climate Bonds Initiative
  • Mark Cutifani, Chief Executive Officer, Anglo American Plc

Dick Weil, CEO van Janus Henderson Investors: “Het is nog nooit zo belangrijk geweest om het gesprek aan te gaan over de decarbonisering van portefeuilles en van de wereldeconomie in ruime zin. Janus Henderson blijft zich toeleggen op, en blijft zich overtuigd inzetten voor duurzame beleggingen. We zijn vereerd – en verheugd – dat we dit panel van gerenommeerde deskundigen van wereldfaam kunnen organiseren.”

Dr. Nina Seega, Research Director bij CISL: “Dit panel is voor ons een waardevolle gelegenheid om onze kennis over het financiewezen, beleidskwesties en de zakenwereld bij elkaar te brengen en te onderzoeken hoe decarbonisering in opkomende markten kan en moet worden aangewend en geïntegreerd. Ik ben erg benieuwd naar de innovatieve manieren die mijn collega-panelleden in hun eigen vakgebied hebben ingezet om hun overschakeling naar netto-nul een boost te geven.”

– Einde van het persbericht –

Persvoorlichting

Stephen Sobey

Head of Media Relations

T: +44 (0) 7836 631 776

E: Stephen.sobey@janushenderson.com

Opmerkingen voor redacteuren

Janus Henderson Group (JHG) is een wereldwijd actieve vermogensbeheerder. Wij helpen onze beleggers hun financiële langetermijndoelen te bereiken met een breed spectrum aan beleggingsoplossingen zoals aandelen, obligaties, kwantitatieve effecten, multi-asset- en alternatieve strategieën.

Op 30 juni 2021 had Janus Henderson ongeveer US$ 428 miljard aan vermogen onder beheer, meer dan 2.000 werknemers en kantoren in 25 steden wereldwijd. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Londen, en we staan genoteerd aan de aandelenbeurs van New York en de Australische effectenbeurs (ASX).

Bron: Janus Henderson Group plc