Persberichten

NB: het mediacentrum en de daaraan gekoppelde links zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik door vertegenwoordigers van de media; particuliere beleggers, financieel adviseurs of institutionele beleggers kunnen zich hier niet op baseren.

Janus Henderson Investors lanceert Global Sustainable Equity Fund in Luxemburg

2 weken geleden

​Krachtige maatschappelijke milieutrends gaan de wereldwijde economie de komende decennia veranderen. Veel klanten hebben verantwoord beleggen al een centrale plek gegeven in hun portefeuilles. Daarom heeft Janus Henderson Investors het Janus Henderson Horizon Global Sustainable Equity Fund gelanceerd. Dit ICBE-fonds is genoteerd in Amerikaanse dollars en gevestigd in Luxemburg. Het is geregistreerd voor verkoop in verschillende Europese markten.

meer
Wereldwijde dividenden stijgen sterk in eerste kwartaal, zorgen over wereldwijde groei genegeerd

1 maand geleden

​De wereldwijde dividenden negeerden de zorgen over de wereldeconomie en stegen in het eerste kwartaal met 7,8%. Daarmee bereikten ze een nieuw record over het eerste kwartaal van USD 263,3 miljard, volgens de meest recente Janus Henderson Global Dividend Index. De onderliggende groei van 7,5% volgde dezelfde trend, omdat hogere speciale dividenden werden tenietgedaan door negatieve wisselkoerseffecten.

meer
Janus Henderson Investors lanceert nieuw Iers fonds: Absolute Return Income Fund (EUR)

3 maanden geleden

​Obligatieproducten gericht op absoluut rendement spreken beleggers aan die op zoek zijn naar rendement met een lage volatiliteit. Daarom heeft Janus Henderson Investors het Janus Henderson Absolute Return Income Fund (EUR) gelanceerd. Dit ICBE-fonds is genoteerd in euro’s en gevestigd in Dublin. Het is geregistreerd voor verkoop in verschillende Europese markten. Het fonds is een aanvulling op het al bestaande Absolute Return Income Fund dat is genoteerd in Amerikaanse dollars.

meer
Wereldwijde dividenden breken record in 2018, met een verdere stijging op komst in 2019

4 maanden geleden

​Volgens de Janus Henderson Global Dividend Index zijn de wereldwijde dividenden in 2018 gestegen naar recordhoogte, met een sterk vierde kwartaal voor de dividenduitkeringen ondanks een uitdagende omgeving voor de aandelenmarkten. De totale dividenden stegen met 9,3% naar USD 1,37 biljoen. De onderliggende groei, waar Janus Henderson liever naar kijkt, kwam uit op 8,5%, de beste performance sinds 2015 en boven de langetermijntrend van 5-7%. Wereldwijd gezien verhoogden of consolideerden bijna negen van de tien bedrijven hun uitkering.

meer
Janus Henderson strengthens Benelux distribution team with the appointment of Arnaud Gerard, Director of Sales, BeLux

9 maanden geleden
Dividenden wereldwijd naar recordhoogte

10 maanden geleden

​​De wereldwijde dividenden schoten in het tweede kwartaal omhoog met 12,9% op jaarbasis naar USD 497,4 miljard en zetten daarmee royaal een nieuw record neer, volgens de Janus Henderson Global Dividend Index.

meer
Beleggen in China: wat zijn de risico’s voor aandeelhouders?

door Mike Kerley

11 maanden geleden

​‘De eerste gunst is een gunst, de tweede al een verplichting.’ - Chinees gezegde

meer
Janus Henderson lanceert educatieve serie over beleggen in China: Signals and Smokescreens

door Mike Kerley

11 maanden geleden

​Parels liggen niet aan de kustlijn; je moet in de oceaan duiken om ze te vinden’ – Chinees gezegde

meer
Torenhoge winsten stuwen dividend naar record over eerste kwartaal

Janus Henderson stelt Georgina Fogo aan als Chief Risk Officer

Janus Henderson benoemt Andrew McCarthy in European Equities-team

Nieuw record voor wereldwijde dividenden in 2017, met komend jaar meer op komst

Stijgende wereldwijde dividenden zetten in 2017 nieuwe records neer

1 jaar geleden

​In het derde kwartaal stegen de wereldwijde dividenden 14,5% naar USD 328,1 miljard – een absoluut record in het derde kwartaal. De totale dividendgroei was in meer dan drie jaar nog nooit zo snel gestegen. Dit kwam door de royale speciale dividenden. De Janus Henderson Global Dividend Index kwam zelfs uit op 168.2, het hoogste niveau ooit, en de bedrijven lagen op koers om in 2017 de hoogste dividenden ooit uit te keren.

meer
Janus Henderson Investors stelt Jim Cielinski aan als wereldwijd hoofd Fixed Income

1 jaar geleden

​Jim Cielinski gaat het sterke team voor vastrentende beleggingen van Janus Henderson leiden. Dit team bestaat uit meer dan 100 beleggingsprofessionals over de hele wereld en zet zich in om een superieur risicogecorrigeerd rendement te realiseren voor klanten.

Janus Henderson Investors breidt EMEA Institutional Team uit

2 jaren geleden

​Janus Henderson Investors heeft vandaag nieuwe aanstellingen binnen het EMEA Institutional Team aangekondigd.

meer
Sterke versnelling wereldwijde dividendgroei in eerste kwartaal

Janus Henderson Investors breidt zakelijke en wereldwijde distributieteams uit

2 jaren geleden

​Janus Henderson Investors heeft vandaag de namen bekendgemaakt van twee nieuwe senior medewerkers voor de distributieteams binnen continentaal Europa en Latijns-Amerika.

Janus Capital Group Inc. en Henderson Group plc ronden fusie af

2 jaren geleden

​Janus Henderson Group plc is een toonaangevende wereldwijde actieve vermogensbeheerder met een onderscheidend merk, een diverse geografische voetafdruk, sterke beleggingsproducten en uitstekende klantenservice.

meer
WERELDWIJDE DIVIDENDGROEI STELT TELEUR IN 2016, ONDUIDELIJKE VOORUITZICHTEN VOOR 2017 DOOR STERKE DOLLAR

door Alex Crooke

2 jaren geleden

​Volgens de Henderson Global Dividend Index stegen wereldwijde dividenden in 2016 een schamele 0,1% om uit te komen op USD 1,154 biljoen. Er zijn vier oorzaken aan te wijzen voor deze geringe groei. Om te beginnen vertraagde de dividendgroei in de VS scherp. Dit land neemt twee vijfde van alle dividenduitkeringen wereldwijd voor zijn rekening. Ten tweede hadden het VK, Australië en opkomende markten te maken met dalingen op jaarbasis. Ten derde was de Amerikaanse dollar sterker waardoor over de hele wereld dividend in dollars werd uitgekeerd tegen minder gunstige wisselkoersen. Ten slotte waren speciale dividenden lager op jaarbasis. De onderliggende groei, waarbij valutabewegingen, speciale dividenden en andere factoren buiten beschouwing worden gelaten, bedroeg bovendien ook maar een bescheiden 0,6%. Na een zwak vierde kwartaal, waarin dividenden daalden met 0,4% op jaarbasis, sloot de HGDI 2016 af op 158,2, wat slechts een kleine wijziging is ten opzichte van de totale wereldwijde dividendgroei gedurende de afgelopen jaren.

meer
Henderson Global Investors benoemt Tim Winstone en Tom Hanson voor Europese creditfondsen

2 jaren geleden

​Tim Winstone en Tom Hanson kwamen eind 2015 in dienst bij Henderson Global Investors en zijn vandaag benoemd tot portefeuillemanager van respectievelijk het Henderson Horizon Euro Corporate Bond Fund en het Henderson Horizon Euro High Yield Bond Fund.

Attentie