Persberichten

NB: het mediacentrum en de daaraan gekoppelde links zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik door vertegenwoordigers van de media; particuliere beleggers, financieel adviseurs of institutionele beleggers kunnen zich hier niet op baseren.

Janus Henderson strengthens Benelux distribution team with the appointment of Arnaud Gerard, Director of Sales, BeLux

3 maanden geleden
Dividenden wereldwijd naar recordhoogte

4 maanden geleden

​​De wereldwijde dividenden schoten in het tweede kwartaal omhoog met 12,9% op jaarbasis naar USD 497,4 miljard en zetten daarmee royaal een nieuw record neer, volgens de Janus Henderson Global Dividend Index.

meer
Beleggen in China: wat zijn de risico’s voor aandeelhouders?

door Michael Kerley

5 maanden geleden

​‘De eerste gunst is een gunst, de tweede al een verplichting.’ - Chinees gezegde

meer
Janus Henderson lanceert educatieve serie over beleggen in China: Signals and Smokescreens

door Michael Kerley

5 maanden geleden

​Parels liggen niet aan de kustlijn; je moet in de oceaan duiken om ze te vinden’ – Chinees gezegde

meer
Torenhoge winsten stuwen dividend naar record over eerste kwartaal

7 maanden geleden
Janus Henderson stelt Georgina Fogo aan als Chief Risk Officer

8 maanden geleden
Janus Henderson benoemt Andrew McCarthy in European Equities-team

8 maanden geleden
Nieuw record voor wereldwijde dividenden in 2017, met komend jaar meer op komst

10 maanden geleden
Stijgende wereldwijde dividenden zetten in 2017 nieuwe records neer

1 jaar geleden

​In het derde kwartaal stegen de wereldwijde dividenden 14,5% naar USD 328,1 miljard – een absoluut record in het derde kwartaal. De totale dividendgroei was in meer dan drie jaar nog nooit zo snel gestegen. Dit kwam door de royale speciale dividenden. De Janus Henderson Global Dividend Index kwam zelfs uit op 168.2, het hoogste niveau ooit, en de bedrijven lagen op koers om in 2017 de hoogste dividenden ooit uit te keren.

meer
Janus Henderson Investors stelt Jim Cielinski aan als wereldwijd hoofd Fixed Income

1 jaar geleden

​Jim Cielinski gaat het sterke team voor vastrentende beleggingen van Janus Henderson leiden. Dit team bestaat uit meer dan 100 beleggingsprofessionals over de hele wereld en zet zich in om een superieur risicogecorrigeerd rendement te realiseren voor klanten.

Janus Henderson Investors breidt EMEA Institutional Team uit

1 jaar geleden

​Janus Henderson Investors heeft vandaag nieuwe aanstellingen binnen het EMEA Institutional Team aangekondigd.

meer
Sterke versnelling wereldwijde dividendgroei in eerste kwartaal

Janus Henderson Investors breidt zakelijke en wereldwijde distributieteams uit

1 jaar geleden

​Janus Henderson Investors heeft vandaag de namen bekendgemaakt van twee nieuwe senior medewerkers voor de distributieteams binnen continentaal Europa en Latijns-Amerika.

Janus Capital Group Inc. en Henderson Group plc ronden fusie af

1 jaar geleden

​Janus Henderson Group plc is een toonaangevende wereldwijde actieve vermogensbeheerder met een onderscheidend merk, een diverse geografische voetafdruk, sterke beleggingsproducten en uitstekende klantenservice.

meer
WERELDWIJDE DIVIDENDGROEI STELT TELEUR IN 2016, ONDUIDELIJKE VOORUITZICHTEN VOOR 2017 DOOR STERKE DOLLAR

1 jaar geleden

​Volgens de Henderson Global Dividend Index stegen wereldwijde dividenden in 2016 een schamele 0,1% om uit te komen op USD 1,154 biljoen. Er zijn vier oorzaken aan te wijzen voor deze geringe groei. Om te beginnen vertraagde de dividendgroei in de VS scherp. Dit land neemt twee vijfde van alle dividenduitkeringen wereldwijd voor zijn rekening. Ten tweede hadden het VK, Australië en opkomende markten te maken met dalingen op jaarbasis. Ten derde was de Amerikaanse dollar sterker waardoor over de hele wereld dividend in dollars werd uitgekeerd tegen minder gunstige wisselkoersen. Ten slotte waren speciale dividenden lager op jaarbasis. De onderliggende groei, waarbij valutabewegingen, speciale dividenden en andere factoren buiten beschouwing worden gelaten, bedroeg bovendien ook maar een bescheiden 0,6%. Na een zwak vierde kwartaal, waarin dividenden daalden met 0,4% op jaarbasis, sloot de HGDI 2016 af op 158,2, wat slechts een kleine wijziging is ten opzichte van de totale wereldwijde dividendgroei gedurende de afgelopen jaren.

meer
Henderson Global Investors benoemt Tim Winstone en Tom Hanson voor Europese creditfondsen

1 jaar geleden

​Tim Winstone en Tom Hanson kwamen eind 2015 in dienst bij Henderson Global Investors en zijn vandaag benoemd tot portefeuillemanager van respectievelijk het Henderson Horizon Euro Corporate Bond Fund en het Henderson Horizon Euro High Yield Bond Fund.

meer
Wat heeft 2017 in petto voor vastgoedaandelen uit Azië-Pacific?

door Tim Gibson

2 jaren geleden

​Tim Gibson, manager van de Asia-Pacific Property Equities Strategy en co-hoofd van Global Property Equities, deelt zijn vooruitzichten voor 2017. Vastgoedaandelen presteren waarschijnlijk relatief goed in een omgeving met lage rentes en inkomsten zullen een belangrijke motor zijn voor het totaalrendement in deze beleggingscategorie.

meer
Emerging Market Credit in 2017: externe gebeurtenissen wegen zwaarder dan landspecifieke factoren

door Steve Drew

2 jaren geleden

​Steve Drew, hoofd van Emerging Market Credit, bespreekt de ongekend grote instroom in deze beleggingscategorie in 2016 en waarom hij denkt dat, afgezien van de te verwachten politieke ontwikkelingen, het jaar 2017 wordt beheerst door ruwweg dezelfde thema's als het afgelopen jaar.

meer
John Bennett outlook 2017: waarom de verschuiving naar waarde gunstig is voor Europa

door John Bennett

2 jaren geleden

​John Bennett, hoofd European Equities bij Henderson, deelt zijn vooruitzichten voor 2017. Volgens hem is de kans op een aanhoudende omslag van groei naar waarde volgend jaar een belangrijke factor voor beleggers in Europese aandelen. John blijft over het algemeen positief gestemd, maar hij erkent wel dat valutaschommelingen, de politiek en de kans op deflatie een risico vormen.

meer
Vooruitzichten wereldwijde aandelen: focus op seculiere groeitrends op de lange termijn

door Ian Warmerdam, Ronan Kelleher, CFA

2 jaren geleden

​Ian Warmerdam en Ronan Kelleher, co-managers van de Henderson Global Growth Strategy, zijn van mening dat posities in ondergewaardeerde bedrijven met drivers voor een langdurige groeitrend in 2017 het beter blijven doen dan kortetermijnposities die zijn ingericht op het marktsentiment.

Attentie