Zorg ervoor dat Javascript is ingeschakeld voor de toegankelijkheid van de website Janus Henderson stelt Georgina Fogo aan als Chief Risk Officer - Janus Henderson Investors
Voor individuele beleggers in Nederland

Janus Henderson stelt Georgina Fogo aan als Chief Risk Officer

Londen en Denver − Janus Henderson Investors (NYSE / ASX: JHG) kondigde vandaag de toetreding aan van Georgina Fogo tot het Executive Committee als Chief Risk Officer.

Georgina is momenteel Global Head of Compliance bij BlackRock en treedt op 2 juli 2018 in dienst bij Janus Henderson, waar zij verantwoordelijk wordt voor het toezicht op en de ontwikkeling van de risico- en compliancefuncties wereldwijd. Zij komt te werken op het hoofdkantoor in Londen.

Co-CEO’s Dick Weil en Andrew Formica: “Georgina brengt een schat aan ervaring mee op het gebied van risicomanagement en heeft een indrukwekkende trackrecord in het opzetten van en toezicht houden op wereldwijde risico- en complianceplatforms.”

“Nu de regelgeving voor assetmanagers en opdrachtgevers steeds complexer wordt, is haar ervaring van onschatbare waarde. Die zorgt ervoor dat Janus Henderson een van de voorlopers blijft op het gebied van veranderingsbeleid en risicomanagement best practices.”

Georgina heeft meer dan 15 jaar ervaring met assetmanagement en compliance, en heeft grote internationale teams opgezet en geleid. Omdat zij zowel in Europa als in de VS heeft gewerkt, heeft zij ervaring opgedaan met zowel de Europese als Amerikaanse regelgeving. Voordat Georgina bij BlackRock Global Head of Compliance werd, was zij EMEA Head of Compliance. Georgina trad in december 2009 in dienst bij BlackRock na de fusie met Barclays Global Investors (BGI), waar zij de Compliance Advisory-teams heeft opgezet en geleid in de EMEA-landen en de VS.

Georgina is de opvolger van David Kowalski, die in 2017 aftrad als Chief Risk Officer.

–einde–

Angela Warburton
T: +44 (0)207 818 3010
E: Angela.Warburton@henderson.com

Lucy Forgan
T: 44 (0)207 818 2074
E: Lucy.forgan@janushenderson.com

Opmerkingen voor redacteuren

Over Janus Henderson Investors

Janus Henderson is een wereldwijd actieve vermogensbeheerder. Wij helpen onze beleggers hun financiële langetermijndoelen te bereiken met een breed spectrum aan beleggingsoplossingen zoals aandelen, kwantitatieve effecten, obligaties, multi-asset- en alternatieve strategieën.

Janus Henderson heeft per 31 december 2017 een vermogen onder beheer van ongeveer 274,1 miljard USD, meer dan 2000 medewerkers in dienst en kantoren in 27 steden overal ter wereld. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Londen, en we staan genoteerd aan de aandelenbeurs van New York (NYSE) en de Australische effectenbeurs (ASX).