Zorg ervoor dat Javascript is ingeschakeld voor de toegankelijkheid van de website Janus Henderson Investors stelt Jim Cielinski aan als wereldwijd hoofd Fixed Income - Janus Henderson Investors
Voor individuele beleggers in Nederland

Londen en Denver – Janus Henderson Investors (NYSE: JHG, ASX:JHG) heeft vandaag aangekondigd dat Jim Cielinski is aangesteld als wereldwijd hoofd van Fixed Income. Hij gaat op 1 november 2017 aan de slag op het hoofdkantoor in Londen om de best beleggingsresultaten te realiseren en de groei van het team voor vastrentende beleggingen in goede banen te leiden.

“Jim brengt een schat aan ervaring mee in het leiden van vastrentende teams. Ik ben dan ook zeer verheugd om samen te werken met zo’n deskundige professional”, zei Enrique Chang, Global Chief Investment Officer bij Janus Henderson.

“Het aantrekken van Jim is een bewijs dat Janus Henderson in staat is een sterk team van wereldwijde beleggingsprofessionals samen te stellen, die zich stuk voor stuk inzetten om een superieur risicogecorrigeerd rendement te realiseren voor onze klanten.”

Jim brengt meer dan 30 jaar aan beleggingservaring mee naar het bedrijf. Hiervoor was hij wereldwijd hoofd van Fixed Income bij Columbia Threadneedle Investments, waar hij toezicht hield op de wereldwijde vastrentende beleggingen, waaronder meer dan 165 beleggingsprofessionals en USD 190 miljard aan beheerd vermogen.

Voordat hij in 2010 in dienst kwam bij Columbia Threadneedle, werkte Jim twaalf jaar als directeur en hoofd van de Credit-afdeling voor Goldman Sachs Asset Management. Hij was daar verantwoordelijk voor de creditexposure in alle investment-grade portefeuilles en beheerde voor meer dan USD 200 miljard aan core-, core plus- en hedgefondsbeleggingen. Daarvoor was hij hoofd van Fixed Income bij Utah Retirement Systems, assistent-manager Taxable Fixed Income bij Brown Brothers Harriman & Co en aandelenportefeuillemanager bij First Security Investment Management.